"اولویت های پژوهش های آموزشی"
1) حیطه توانمند سازی اعضاء هیئت علمی
- اولویت بندی نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی
- روشهای نوین تدریس و مقایسه آن با روش های متداول
- آموزش در مراکز مختلف آموزشی ، درمانی و پژوهشی
- ارتقاء روش های تدریس ( مبتنی بر مسئله ، آموزش مبتنی بر پیامد و ...)
2) حیطه برنامه ریزی آموزشی
- بازنگری وتدوین برنامه درسی
- مطالعه تطبیقی برنامه های آموزشی دوره پزشکی با سایر دانشگاهها
- روش ها و راهکارهای بهبود کیفیت آموزش بالینی
- برنامه ریزی مبتنی بر دستاورد
- راهکارهای افزایش اثر بخشی آموزش بالینی
- ادغام دروس بالینی و پایه (عمودی – افقی)
3) حیطه ارزشیابی
- ارزشیابی برنامه های آموزشی (درون داد ، فرآیند ، برون داد)
- ارزشیابی دانشجو ( آزمون ها ، پیشرفت تحصیلی و .......)
- ارزشیابی اعضاء هیئت علمی در گروه های آموزشی
- ارزشیابی مراکز و مؤسسات آموزش دهنده ( دانشکده ها ، درمانگاهها ، بیمارستان ها و......) وتعیین معیارهای معتبر
- روشهای ارزیابی یادگیری بالینی (OSCE ، DOPS و......)
- شیوه های نوین ارزشیابی
- اعتبار بخشی
4) حیطه آموزش مداوم
- نیاز سنجی برنامه های آموزش مداوم
- بازنگری برنامه های آموزش مداوم (محتوا، اجرای، ارزشیابی)
- اعتبار بخشی واستاندارد سازی برنامه های آموزش مداوم
5) حیطه تکنولوژی آموزشی
- فن آوری اطلاعات در آموزش پزشکی (کتابخانه ، اطلاع رسانی ، اینترنت و ....)
- آموزش مهارت های عملی در Skill lab
- آموزش مجازی و از راه دور در علوم پزشکی
- تکنولوژی آموزش پزشکی از نیروی انسانی ، تجهیزات ، وسایل آموزشی و رسانه ای ، فضاهای آموزشی و ...
6) حیطه مدیریت آموزشی
- مدیریت جامع کیفیت در آموزش پزشکی
- روش های نوین مدیریت آموزشی ( 5S , کایزن و.....)
- انگیزه های آموزشی ویادگیری
- اخلاق پزشکی