"اولویت های پژوهش های آموزشی"

1) حیطه توانمند سازی اعضاء هیئت علمی

  • اولویت بندی نیازهای آموزشی اعضاء هیئت علمی
  • روشهای نوین تدریس و مقایسه آن با روش های متداول
  • آموزش در مراکز مختلف آموزشی ، درمانی و پژوهشی
  • ارتقاء روش های تدریس ( مبتنی بر مسئله ، آموزش مبتنی بر پیامد و ...)

2) حیطه برنامه ریزی آموزشی

  • بازنگری وتدوین برنامه درسی
  • مطالعه تطبیقی برنامه های آموزشی دوره پزشکی با سایر دانشگاهها
  • روش ها و راهکارهای بهبود کیفیت آموزش بالینی
  • برنامه ریزی مبتنی بر دستاورد
  • راهکارهای افزایش اثر بخشی آموزش بالینی
  • ادغام دروس بالینی و پایه (عمودی – افقی)

3)  حیطه ارزشیابی

  • ارزشیابی برنامه های آموزشی (درون داد ، فرآیند ، برون داد)
  • ارزشیابی دانشجو ( آزمون ها ، پیشرفت تحصیلی و .......)
  • ارزشیابی اعضاء هیئت علمی در گروه های آموزشی
  • ارزشیابی مراکز و مؤسسات آموزش دهنده ( دانشکده ها ، درمانگاهها ، بیمارستان ها و......) وتعیین معیارهای معتبر
  • روشهای ارزیابی یادگیری بالینی (OSCE ، DOPS و......)
  • شیوه های نوین ارزشیابی
  • اعتبار بخشی

4)  حیطه آموزش مداوم

  • نیاز سنجی برنامه های آموزش مداوم
  • بازنگری برنامه های آموزش مداوم (محتوا، اجرای، ارزشیابی)
  • اعتبار بخشی واستاندارد سازی برنامه های آموزش مداوم

5)  حیطه تکنولوژی آموزشی

  • فن آوری اطلاعات در آموزش پزشکی (کتابخانه ، اطلاع رسانی ، اینترنت و ....)
  • آموزش مهارت های عملی در Skill lab
  • آموزش مجازی و از راه دور در علوم پزشکی
  • تکنولوژی آموزش پزشکی از نیروی انسانی ، تجهیزات ، وسایل آموزشی و رسانه ای ، فضاهای آموزشی و ...

6)  حیطه مدیریت آموزشی

  • مدیریت جامع کیفیت در آموزش پزشکی
  • روش های نوین مدیریت آموزشی ( 5S , کایزن و.....)
  • انگیزه های آموزشی ویادگیری
  • اخلاق پزشکی

 

آخرین بروز رسانی : 1402/08/16